Ketenprocescoördinator Openbaar Ministerie 27-05-2024

  1. Vacatures Bedum
  2. Ketenprocescoördinator Openbaar Ministerie 27-05-2024

Werken in Bedum

 

Introductie vacature 

Solliciteren voor "Ketenprocescoördinator"

Ketenprocescoördinator

Wil jij een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en wil je onderdeel uitmaken van een leuk team wat gezamenlijk zorgt voor een goede afhandeling van strafdossiers? Wij zijn op zoek naar een enthousiaste ketenprocescoördinator.

Wat ga je doen?
Je zorgt dat alle keteninformatie (van b.v. reclassering, Raad van de kinderbescherming, slachtofferhulp) beschikbaar is zodat de (Adjunct) Officier van Justitie (ovj) tot een goede beslissing kan komen in een zaak. De OvJ en de KPC-er hebben samen een verantwoordelijkheid in de regiefunctie, waarbij de KPC-er verantwoordelijk is voor de tijdigheid en volledigheid van de dossiers in de zaak en de OvJ voor de inhoud van dossier en zaak. Als KPC-er ben je het aanspreekpunt voor ketenpartners met betrekking tot op ZSM lopende zaken.

Wie ben jij?
Je dient een HBO-werk- en denkniveau te bezitten en beschikt minimaal over een MBO-4 diploma. Je beschikt in ieder geval over de volgende competenties:

  • Je kunt (logistieke) processen overzien en procesgericht denken en werken. Je kunt zaken coördineren en houdt daarbij de voortgang goed in de gaten;
  • Je kunt snel schakelen tussen diverse werkzaamheden, vindt dit ook leuk om te doen en bent behendig in een digitale werkomgeving. Je bent in staat met verschillende IT-systemen en Excel te werken;
  • De werkzaamheden gaan gepaard met een groot afbreukrisico, het is daarom belangrijk dat je accuraat en stressbestendig bent en goed prioriteiten kan stellen;
  • Je werkt zorgvuldig en respecteert regels en procedures, zonder daarbij in starheid te vervallen;
  • Je staat open voor veranderingen en denkt daar ook graag in mee. Je durft ook het initiatief te nemen om ideeën/zaken bespreekbaar te maken;
  • Samenwerken is jou op het lijf geschreven, ook als dit door de tijd waarin we zitten wat ingewikkelder en/of digitaal is geworden.

Waar kom je te werken?
Je komt te werken bij het Arrondissementsparket Noord-Nederland op de afdeling Administratie maar wel op de locatie waar onze ZSM-locatie gevestigd is. De KPC-ers zijn werkzaam binnen de Interventieomgeving van het parket (waar ZSM een groot deel van uit maakt) waar de veelvoorkomende criminaliteit behandeld wordt. Hier is de Officier van Justitie verantwoordelijk voor de intake en selectie van alle zaken.

De ZSM-locatie wordt gevormd door meerdere ketenpartners die bij elkaar op één locatie werkzaam zijn. Hier wordt met betrekking tot de regie en voortgang op het verwerkingsproces de Officier van Justitie ondersteund door een ketenprocescoördinator (KPC-er). De KPC-er heeft een spilfunctie in de samenwerking tussen de ketenpartners op de ZSM-locatie en in het bewaken van het logistieke proces.

Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim zesduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden , opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega's zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei.

Arbeidsvoorwaarden
Afhankelijk van opleiding, werkervaring en kennis, geschiedt de inschaling in aanloopschaal 7 of in functionele schaal 8 CAO Rijk (minimaal € 2.734,10 en maximaal € 3.954,44 bruto bij een 36-urige werkweek op basis van CAO Rijk.

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,5% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Je wordt ingeroosterd in diensten. De ZSM-locatie is 14 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Dit betekent dat onregelmatig werken (inclusief weekenden) aan de orde is. De toelage-onregelmatige-dienst-regeling is van toepassing voor het onregelmatig werken.
Bijzonderheden

  • Het betreft een tijdelijk dienstverband voor de duur van 2 jaar;
  • Een selecterend ontwikkelassessment behoort tot de procedure;
  • De procedure bestaat uit twee sollicitatiegesprekken, na de eerste ronde wordt een selectie gemaakt van kandidaten die doorgaan naar de 2e ronde;
  • De eerste ronde sollicitatiegesprekken worden ingepland op woensdag 12 juni 2024.

Dan kun je contact opnemen met () via telefoonnummer .

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelAmbtelijk Secretaris Or
Indicatie salaris (min – max]2734 – 3954
OpleidingsniveauMBO
Aantal uren (min – max)36 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractTijdelijk
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieGroningen, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://werkenbijhetom.nl/apply/ketenprocescoordinator/bq5wli/nl

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitbedum.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Bedum en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.