Afdelingshoofd Gemeente Groningen 30-04-2024

  1. Vacatures Bedum
  2. Afdelingshoofd Gemeente Groningen 30-04-2024

Werken in Bedum

 

Introductie vacature 

Logo Gemeente Groningen

  1. Afdelingshoofd Personeelszaken

Solliciteer hier

Sluitingsdatum: 12 mei 2024

  • Tijdelijk, met uitzicht op vast
  • Directie & Management,Maatschappelijk & Sociaal
  • 36 uur
  • € 5.008,- / € 6.777,-

Ben jij een verbinder die sterk is in goede werkrelaties opbouwen en weet je deze optimaal te onderhouden? Breng je daarnaast gevoel voor en kennis van geautomatiseerde processen én stevige HR-vakkennis mee? Wil jij bovendien bijdragen aan het door ontwikkelen van ons sociaal ontwikkelbedrijf iederz? Aarzel dan niet en reageer!

Hier werk je aan mee
iederz is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Groningen en draagt bij aan het streven naar een stad waarin iedereen actief kan werken of ontwikkelen. iederz geeft uitvoering aan de wet Sociale Werkvoorziening en de Participatiewet alsook aan het participatiebeleid van de gemeente Groningen. Daarmee draagt iederz bij aan het realiseren van een inclusieve samenleving waarbij inwoners participeren naar vermogen meedoen en meetellen.

Aan iedereen die wil en kan werken biedt iederz voorzieningen om de stap naar loonvormende arbeid te kunnen maken, binnen of buiten iederz, met bijvoorbeeld ontwikkeltrajecten voor burgers en statushouders, en zogenaamde beschutte werkplekken en begeleiding voor geïndiceerde inwoners.

Hier ga jij je mee bezig houden
Als afdelingshoofd Personeelszaken geef je leiding aan een team met diverse specialistische taakgebieden. Met jouw bevlogen aanpak weet je je medewerkers en collega's, het managementteam en andere leidinggevenden te enthousiasmeren en te motiveren.

  • Je staat open voor nieuwe ideeën en brengt deze zelf ook in. Daarbij moedig je collega's aan om het beste uit zichzelf te halen. Tegelijkertijd geef je duidelijk richting, zodat iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt.
  • Je zorgt ervoor dat de uitvoering van de dienstverlening van de afdeling kwalitatief en kwantitatief uitstekend verloopt middels uniforme, waar mogelijk gedigitaliseerde en efficiënte werkprocessen.
  • Je ziet het als een uitdaging om de afdeling en haar dienstverlening verder te ontwikkelen en de organisatie te ondersteunen bij het behalen van organisatorische en/of financieel/economische doelstellingen en beleid. Daarnaast promoot je de afdeling Personeelszaken actief en benut je kansen om verbindingen te leggen waar nodig.
  • Je maakt deel uit van het managementteam van iederz en je levert een bijdrage aan de strategie, koers en ontwikkeling van de organisatie.
  • Je vertaalt managementbesluiten en beleid naar de praktijk of komt met voorstellen daartoe. Daarnaast neem je deel aan vergaderingen van de ondernemingsraad van iederz en geef je advies aan de bestuurder.
  • Je vertaalt cao's en regelingen naar beleid en draagt bij aan de implementatie ervan. Ook houd je de landelijke, politieke, bestuurlijke en maatschappelijke ontwikkelingen op jouw vakgebied in de gaten, analyseert de consequenties ervan en informeert het managementteam daarover.

Hier kom je te werken
Binnen ons sociaal ontwikkelbedrijf werken, naast het management en ondersteunende diensten, circa 500 medewerkers op de verschillende afdelingen en binnen ons bedrijfsrestaurant. Samen met de vier andere afdelingshoofden en de vorm je het managementteam van iederz en werk je in ons nieuwe gebouw aan de Silkeborgweg.

Als afdelingshoofd Personeelszaken geef jij leiding aan een multidisciplinair team van 18 professionals binnen een bevlogen organisatie. De collega's hebben elk hun eigen specialistische taakgebied waaronder salaris- , personeels- en verzuimadministratie, verzuimbegeleiding en advies, opleidingsadvies, informatievoorziening en diverse projecten.

Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen. Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners.

Hier herken jij je in
De directie iederz is volop in ontwikkeling en er gaat nog veel ontwikkeld worden in een dynamische omgeving. Je beschikt over een moderne visie op HR en weet deze op bevlogen wijze binnen en buiten de organisatie uit te dragen, anderen te betrekken, mee te nemen en de visie te vertalen naar innovatieve acties in het werkveld. Verder weet je draagvlak te creëren voor de visie van iederz, deze af te stemmen op de gemeentelijke doelen en te navigeren binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.

Daarnaast vinden we voor deze functie een aantal specifieke vaardigheden van belang:

  • hbo werk- en denkniveau;
  • ruime aantoonbare leidinggevende ervaring;
  • inhoudelijke kennis van HR, HR-innovaties en verandermanagement;
  • affiniteit met de doelgroep binnen het sociaal ontwikkelbedrijf;
  • oog en aandacht voor je medewerkers en een positieve en coachende houding, een open blik gericht op wat mogelijk is in plaats van gericht op beperkingen;
  • je hebt kennis van cao's, in het bijzonder van de cao SW en de cao Aan de Slag.

Hier kun je op rekenen

  • afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris van maximaal €6.777,- bij een fulltime dienstverband (conform cao Gemeenten, functioneel schaal 12, HR21 Tactisch leidinggevende II);
  • een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
  • een werkweek van 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken;
  • ruimte om eventueel je auto te parkeren bij het pand van iederz;
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum 'Groningen leert';
  • een telefoon, een iPad of een laptop;
  • wij hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden, daar vertellen we je natuurlijk graag meer over!

Hier beginnen?
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met , iederz. Gina is te bereiken op telefoonnummer: .

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelHoofd P&o
Indicatie salaris (min – max]5008 – 6777
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)36 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverig
LocatieGroningen, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.werkenbijgroningen.nl/vacatures/afdelingshoofd-personeelszaken-312897

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitbedum.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Bedum en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.