Technisch Adviseur Gasunie 20-04-2024

  1. Vacatures Bedum
  2. Technisch Adviseur Gasunie 20-04-2024

Werken in Bedum

 

Introductie vacature 

Technisch Adviseur - area Midden (Utrecht en Noord-Holland)

Als je enthousiast wordt van het initiëren en implementeren van verbeteringen en compliance onderwerpen zoals de BRZO- en WABO-inspecties dan is dit de functie voor jou!

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de verbeterinitiatieven van de area in overleg met de landelijke initiatieven vanuit afdeling Operations Support. Daarnaast word je het aanspreekpunt voor compliance onderwerpen en voor strategische adviseurs van afdeling Operations Support Team.

Standplaats: Utrecht, Wieringermeer of Groningen (afhankelijk waar je woonachtig bent).

Inzet : 36-40 uur in de week

Wat ga je doen?

De technisch adviseur wordt door de organisatie gezien als specialist op de aan haar/hem toegewezen aandachtsgebieden (compliance, non-compliance en Seveso- en WABO- inspectie). Je ontwikkelt overzicht van de werkprocessen en bent verantwoordelijk voor het adviseren over oplossingsrichtingen, opgedane inzichten vertalen naar beleidsuitgangspunten, specificaties, richtlijnen, procedures en bewaking op de naleving van beleidskaders. Je bent tevens verantwoordelijke voor het goed doorlopen en uitvoeren van area-overstijgende verbeterinitiatieven en trajecten. Hierbij werk je samen met de afdelingen die onder Operations Support vallen.

Het doel is om optimaal bij te dragen aan een veilige, effectieve en efficiënte technische bedrijfsvoering. Het is belangrijk om dit doel samen met alle stakeholders te behalen.

De technisch adviseur maakt deel uit van het areamanagement van afdeling Operations Assets Midden (OAM) en ontvangt hiërarchisch leiding van de areamanager. Daarnaast ga je ook landelijke ondersteuning bieden aan het BRZO proces.

Concrete taken op hoofdlijn:

  • Is verantwoordelijk voor compliance taken, waaronder de voorbereiding en begeleiding van Seveso- en WABO-inspecties.
  • Biedt ondersteuning bij de afhandeling van bevindingen en overtredingen.
  • Geeft ondersteuning in contacten met in- en externe relaties. Denk hierbij aan de afdelingen Operations Support, Operations Techniek, Legal, Assets, Veiligheid en New Business voor alle relevante stakeholders.
  • Is verantwoordelijk voor de kwaliteitsborging van het onderhoudsproces en projectenproces in eigen beheer en doet interne (periodieke) toetsing op het onderhoudsproces.
  • Behandelt de complexere vraagstukken die o.a. volgen uit de managementagenda (bv. ATEX of emissies) en kan deze zelfstandig of in teamverband realiseren en vervolgens uitdragen.
  • Is verantwoordelijk voor de implementatie van het afdelingsbeleid, voortkomend uit de managementagenda O en OA, waarbij rekening gehouden wordt met andere bedrijfsprocessen, resulterend in jaarplannen om richting en sturing te geven aan de bedrijfsvoering processen.
  • Levert input voor de projectspecificaties voor onderhoudbaarheid, procesveiligheid en inpasbaar in het netwerk.

Wat vragen we?

Om in deze functie succesvol te zijn:

  • Heb je minimaal een afgeronde hbo opleiding.
  • Heb je meer dan 8 jaar relevante ervaring.
  • Is het een pre als je vaktechnische kennis hebt van onze assets en wet- en regelgeving.
  • Overtuigen: je gebruikt duidelijke voorbeelden en argumenten om anderen te overtuigen.
  • Oordeelsvorming: je beziet het vraagstuk vanuit meerdere invalshoeken en plaatst het binnen de context van andere vraagstukken binnen de organisatie.
  • Stakeholdermanagement: je onderhoudt functionele relaties met (externe) partijen.
  • Organisatiesensitief: je weet wie de sleutelfiguren en belangrijkste beïnvloeders binnen de organisatie zijn.
  • Strategisch, tactisch en operationeel niveau: je kan eenvoudig schakelen op alle drie de niveaus en de strategie vertalen naar operationele haalbare doelen.

Wat bieden we je?

Een pakket van arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit:

  • Een salaris tussen € 72.436 en € 98.520 bruto per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband.
  • Hier bovenop ontvang je een vaste 13e maand (vakantiegeld) en 14e maand.
  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast contract.
  • Een flexibel keuzebudget waarmee je naast de 20 wettelijke verlofdagen 27,5 dagen extra vrij kunt kopen, maar je kan het budget ook laten uitbetalen.
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2,45%.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 23 netto en een vergoeding tot max € 750 netto om jouw thuiswerkplek goed in te kunnen richten.
  • Een leaseauto of kilometervergoeding van € 0,23 per km voor maximaal 90 km (enkele reis) per bezoek aan de standplaats.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerken.
  • Een werklaptop en een iPhone.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen.
  • Een actieve personeelsvereniging en diverse clubs waar je lid van kunt worden.

Over Gasunie

Gasunie is een netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden we de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Onze infrastructuur bestaat uit ruim 17.000 kilometer pijpleidingen, aansluitingen op (inter)nationale pijpleidingsystemen, honderden installaties en ongeveer 1.300 gasontvangstations. Nu is onze core business nog vooral aardgas, maar dit zal met de energietransitie steeds verder verschuiven naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken we mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Wij zorgen ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken.

Over de afdeling/area

Binnen Gasunie is de afdeling Operations Assets (OA) verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het gastransportsysteem van Gasunie. Afdeling OA is opgedeeld in zes area's: vijf zijn regionaal georiënteerd (Noord, Oost, Zuid, West en Midden) en één werkt landelijk (Speciale Opdrachten).

Je gaat werken binnen area Midden (OAM). Onder deze area vallen de provincies Noord-Holland, Utrecht en delen van Flevoland, Zuid-Holland en Gelderland. De installaties Wieringermeer, Anna-Paulowna, Beverwijk en Ouderlandertocht maken o.a. onderdeel uit van deze area.

Wil je solliciteren?

Stuur dan uiterlijk 5 mei je cv en motivatie in via de website van Gasunie. In verband met Hemelvaart krijg je rond 8 of 13 mei te horen of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken die 17 mei in Utrecht gaan plaatsvinden. We willen je vragen om de middag alvast te reserveren in je agenda.

Het overleggen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk . Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Cindy Snitjer (recruiter): .

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelAdviseur Bedrijfsvoering
Indicatie salaris (min – max]5589 – 7602
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)36 – 40
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheEnergie/Gas/Water
LocatieGroningen, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://careers.gasunie.nl/job/Utrecht%2C-Wieringermeer-of-Gron-Technisch-Adviseur-area-Midden-%28Utrecht-en-Noord-Holland%29/792172302/

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitbedum.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Bedum en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.