Coördinator Openbaar Ministerie 01-06-2024

  1. Vacatures Bedum
  2. Coördinator Openbaar Ministerie 01-06-2024

Werken in Bedum

 

Introductie vacature 

Beslagcoördinator

Wil jij een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en wil je onderdeel uitmaken van een leuk team wat gezamenlijk zorgt voor een goede afhandeling van strafdossiers? Wij zijn op zoek naar een enthousiaste coördinator voor het beslagbureau. Kom in Groningen als Coördinator bij ons parket werken. Lees snel verder en reageer!

Wat ga je doen?
We zijn op zoek naar een Coördinator voor het Beslagbureau.

  • Je houdt je bezig met de operationele aansturing van de collega's binnen je team. Dan hebben we het o.a. over de werkverdeling, de roostering etc;
  • Je hebt een expertrol gericht op de inhoud van het onderwerp 'beslag' en het gehele proces hiervan binnen de organisatie;
  • Je werkt dus ook mee binnen het team en bent het eerste aanspreekpunt;
  • Je instrueert en motiveert medewerkers bij de uitvoering van de werkzaamheden en je geeft gericht feedback;
  • Je hebt een coördinerende rol in het opleiden van nieuwe medewerkers;
  • Je volgt landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen die van invloed zijn op processen/procedures en werkwijzen binnen het team en/of administratie en je zorgt ervoor dat nieuwe werkwijzen tijdig worden uitgevoerd;
  • Je ziet toe op de realisatie van de gemaakt afspraken, normen en kpi's; je signaleert afwijkingen en onderneemt waar mogelijk actie;
  • Je vertegenwoordigt het team bij in- en externe contacten en overlegvormen.

Wie ben jij?
We zoeken een enthousiaste verbindende collega die zich vast wil bijten in het beslag-proces. Je doet dit samen met je collega's van het team en behaalt gezamenlijk de beste resultaten. Je dient een HBO-werk- en denkniveau te bezitten en beschikt minimaal over een MBO-4 diploma. Je beschikt in ieder geval over de volgende competenties:

  • Accuraat werken; je hebt aandacht voor details en werkt nauwkeurig en systematisch;
  • Initiatief; je onderneemt zelf actie daar waar nodig. Ook krijg je energie van uitzoekklussen;
  • Samenwerken; je werkt samen met anderen om het beste resultaat voor het team en/of de organisatie te behalen;
  • Stressbestendig; Je gedijt goed bij hectiek en bent in staat om onder druk zaken uit te zoeken en/of beslissingen te nemen;
  • Voortgangscontrole; je volgt en controleert de voortgang van eigen activiteiten en die van anderen en stuurt waar nodig bij;
  • We zien het als een pré als je kennis hebt van de wet- en regelgeving omtrent beslag én/of als je kennis hebt van de beschikbare OM-systemen.

Waar kom je te werken
Je komt te werken bij het parket Noord-Nederland op de afdeling administratie. De administratie is één van de afdelingen binnen het parket en zorgt voor een goede regie en uitvoering van het logistieke proces vanaf intake, zittingsvoorbereiding tot aan executie.

Binnen de afdeling administratie heb je een verscheidenheid aan teams. Eén van deze teams is het team binnen het beslagbureau. Deze registreert in beslag genomen goederen en gelden voor zowel strafrechtelijk als conservatoir beslag. Ook worden de genomen beslissingen t.a.v. beslag geregistreerd en zorgt het beslagbureau dat aan deze beslissing uitvoering wordt gegeven door de ketenpartners.

Het beslagbureau is gemandateerd tot het nemen van beheers beslissingen over de inbeslaggenomen goederen en is hiervoor fysiek aanwezig op het ketenbeslaghuis. Het beslagbureau heeft tevens een administratieve rol in de klaagschriftprocedure t.a.v. in beslag genomen goederen. Het beslagbureau is binnen het OM eerste aanspraakpunt voor burgers, advocaten en ketenpartners.

Arbeidsvoorwaarden
Afhankelijk van opleiding, werkervaring en kennis, geschiedt de inschaling in aanloopschaal 7 of in functionele schaal 8 CAO Rijk (minimaal € 2.734,10 en maximaal € 3.954,44 bruto bij een 36-urige werkweek op basis van CAO Rijk.

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim zesduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega's zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei.

Bijzonderheden

  • Het betreft een tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 jaar met zicht op een vaste aanstelling;
  • Een ontwikkelassessment behoort tot de procedure;
  • De procedure bestaat uit twee sollicitatiegesprekken, na de eerste ronde wordt een selectie gemaakt van kandidaten die doorgaan naar de 2e ronde;
  • De eerste ronde sollicitatiegesprekken worden ingepland op woensdag 12 juni 2024.

Voor inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met () via telefoonnummer .

Sollicitatieprocedure
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Otto Oskam (Recruiter) via telefoonnummer .

Sollicitatiewijze
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 5-6-2024 o.v.v. vacaturenummer OM-3144 via de knop solliciteer hieronder.

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelAdministratief Medewerker
Indicatie salaris (min – max]2734 – 3954
OpleidingsniveauMBO
Aantal uren (min – max)36 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieGroningen, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://werkenbijhetom.nl/apply/coordinerend-administratief-medewerker/nc73qm/nl

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitbedum.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Bedum en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.