Inkoper Woningstichting Wierden en Borgen 10-01-2024

  1. Vacatures Bedum
  2. Inkoper Woningstichting Wierden en Borgen 10-01-2024

Werken in Bedum

 

Introductie vacature 

Wat ga je doen?

  • Regievoeren over het gehele inkoopproces
  • Adviseren en ondersteunen van collega's
  • Implementeren van ons nieuwe CMS

Wie ben jij?

  • Een inkoop gerelateerde opleiding op HBO- of WO-niveau
  • 2 tot 5 jaar werkervaring
  • Ervaring met Contract Management Systemen
  • Proactief, zelfstandig en in staat een project te leiden

Wat bieden we jou?

  • 24-28 uur per week
  • Jaarcontract met kans op een vast dienstverband
  • € 3.969,- tot € 5.361,- bruto o.b.v. 36 uur
  • Opleiding en cursussen
  • Mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken met passende vergoeding

Hoe maak jij het verschil als inkoper?

Je hebt minimaal een Hbo-opleiding met daarin bijvoorbeeld een minor inkoop, of je hebt inmiddels een specifieke inkoopopleiding gevolgd. Je hebt 2-5 jaar ervaring als Inkoper. Je hebt ervaring met het werken met Contract Management Systemen. Je bent proactief en je acteert resultaat- en doelgericht. Je bent communicatief vaardig, kan goed zelfstandig opereren, bent in staat een project te leiden en voelt je prettig in een solistische rol. Snel schakelen tussen diverse belangen gaat je makkelijk af.

Als inkoopprofessional bij Wierden en Borgen voer je de regie over het gehele inkoopproces van aankoop tot contracteren en implementeren. Je ondersteunt de organisatie bij de aanschaf van diverse materialen voor woningen en faciliteiten binnen de organisatie, waarbij je vanzelf oog hebt voor kwaliteit in verhouding tot de prijs. Indien nodig ondersteun je ook bij de implementatie van de nieuwe overeenkomsten. Je onderhoudt je marktkennis en zorgt voor een goede marktanalyse bij inkoopvraagstukken. Je gaat het net aangekochte Contract Management Systeem verder implementeren en zorgt dat het contract- en leveranciersmanagement goed ingebed wordt in de organisatie en de processen.

Solliciteer!

Onze afdeling Financiën en Ondersteuning

werkt aan effectieve bedrijfsvoering

De afdeling Financiën en Ondersteuning is de smeerolie van onze organisatie. De afdeling zorgt er onder andere voor dat onze organisatie effectief en efficiënt kan werken. Zo werken ze aan solide bedrijfsvoering, goede processen en systemen die op rolletjes lopen. Dit alles zodat we onze huurders zo goed mogelijk kunnen bedienen.

De organisatie en het team

Bij Wierden en Borgen worden we al meer dan 100 jaar gedreven door een maatschappelijke betrokkenheid bij het wonen in het gebied dat reikt van de stad Groningen tot aan de Waddenzee. Wij verhuren in dat gebied ruim 7200 woningen en ons kantoor is gevestigd in Bedum. Samen met 100 collega's werk je aan de missie "Waardevol Wonen van Stad tot Wad". Inkoop valt bij Wierden en Borgen binnen de afdeling Financiën en Ondersteuning (F&O) en j ouw leidinggevende is de manager F&O. Je maakt dus onderdeel uit van een team, maar bent als enige Inkoper wel de expert op het gebied van inkoop. De afdeling F&O bestaat verder uit zo'n 20 collega's in verschillende subteams zoals Kwaliteit & control, Financiën en HR.

Een dag in het leven van...

inkoper bij Wierden en Borgen

Nadat je het kantoor in Bedum binnen bent gestapt, een bak koffie hebt gepakt en diverse collega's hebt begroet, begint de dag. Vanuit het contractbeheersysteem heb je een melding gekregen dat een aantal overeenkomsten binnenkort gaan aflopen. Je ondersteunt de contractmanager of contracteigenaar over de mogelijkheden om deze contracten te verlengen, beëindigen of als het wenselijk een inkooptraject te starten. Je ziet erop toe dat de juiste acties door de contractmanager worden uitgevoerd en vastgelegd.

Om 10:00 uur staat het 6-wekelijkse inkoopoverleg gepland met André (de Manager Vastgoed) om de huidige en toekomstige inkooptrajecten door te spreken. Als voorbereiding heb je een spendanalyse uitgevoerd om kansen te identificeren waarmee besparingen kunnen worden gerealiseerd of de kwaliteit kan worden verhoogd. André heeft de ambitie om een inkooptraject uit te voeren om een groot aantal woningen te verduurzamen. Als inkoopadviseur denk je mee met de kansen, mogelijkheden en risico's om samen een passende inkoopstrategie te bedenken.

Na het gesprek ga je aan de slag met de verdere uitwerking van de inkoopstrategie zodat je deze samen met André volgende week aan het bestuur en Raad van Commissarissen kan presenteren. Net voor de lunchpauze word je gebeld door Cees, één van de projectleiders binnen Wierden en Borgen. Hij is op dit moment bezig met een inkooptraject en vraagt je advies over vragen die bij de eerste nota van inlichtingen zijn binnengekomen. Na een gesprek van 10 minuten is Cees voorzien van een advies zodat hij weer verder kan.

In de middag ga je aan de slag met het uitwerken van een uitvraag voor de aanschaf van elektrische leaseauto's. Voor dit inkooptraject ben je zelf de projectleider en zorg je samen met collega's van de organisatie, voor de selectie van partijen, opstellen van de stukken, beoordeling en contractvorming. Daarnaast speel je een belangrijke rol bij de implementatie . Je hebt van te voren bij andere corporaties al gepolst of ze een vergelijkbaar traject hebben doorlopen en welke leveranciers zij inzetten. Deze stukken gebruik je als inspiratie en je gaat op zoek naar aanvullende informatie om een goed programma van eisen op te stellen die aansluit bij onze behoeften.

Aan het einde van de dag controleer je de inkoop mailbox en je ziet dat de leverancier voor blusmiddelen de overeenkomst getekend heeft geretourneerd. Nu de overeenkomst is getekend voer je snel de benodigde gegevens in en voeg je de documenten toe in het contractbeheersysteem en stelt de contractmanager op de hoogte. Tot slot voeg je de getekende overeenkomst toe aan het inkoopdossier . Om vier uur stap je het kantoor uit om op tijd te zijn voor de zwemles van je jongste dochter.

Dit bieden wij

  • Ruime opleidingsmogelijkheden (m.b.t. jouw functie én jouw eigen loopbaan)
  • Jaarlijks persoonlijk ontwikkelbudget van 900 euro (bij fulltime dienstverband)
  • Een functie voor 24-28 uur per week
  • Een vaste aanstelling voor in eerste instantie een jaar
  • Een salaris van max € 5.361,- bruto bij een fulltime dienstverband. De inschaling is afhankelijk van ervaring.

Plezier en een maatschappelijke bijdrage
We bieden je een leuke functie met uitdaging in een organisatie die volop in beweging is. Een functie waarin je een maatschappelijke bijdrage kan leveren en zo bijdraagt onze missie: Waardevol Wonen van Stad tot Wad!

Stap 1: Motivatie en CV sturen

Met een klik op de rode knop 'Solliciteer!'' mail je ons je motivatie en CV. Je ontvangt daarna automatisch een ontvangstbevestiging.

Stap 2: Onze reactie

Wij beoordelen de binnengekomen sollicitaties. Zijn we nieuwsgierig, zien we raakvlakken en leren we je graag beter kennen? Dan ontvang je binnen 5 werkdagen na de sluitingsdatum een uitnodiging voor een eerste gesprek.

Besluiten we je niet uit te nodigen? Dan ontvang je een bericht via de mail.

Willen we na het eerste gesprek graag met je verder? Dan bellen we binnen 5 dagen over het vervolg. Dit kan een tweede gesprek zijn of een arbeidsvoorwaardengesprek.

Ook als we je afwijzen bellen we je. We leggen dan de reden uit.

De sollicitatieprocedure ronden we af met een arbeidsvoorwaardengesprek.

Je krijgt een e-mail met daarin formulieren om persoonlijke gegevens aan te leveren. En een uitnodiging voor het arbeidsvoorwaardengesprek. Na afloop van je gesprek ontvang je een e-mail met een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Gefeliciteerd, je wordt onze nieuwe collega! Je tekent het contract en we maken alles administratief voor je in orde.

Mail je motivatie en CV vóór 4 februari 2024
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 12 februari in de middag. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie voordat je schrijft, neem dan telefonisch contact op ) of mail naar .

Woonpunt is het eerste aanspreekpunt voor de huurders van Wierden en Borgen.

Wierden en Borgen heeft zes verhuurmakelaars, waaronder Janet en Mike.

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelInkoper
Indicatie salaris (min – max]5361 – 5361
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)24 – 28
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieBedum, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://werkenbij.wierdenenborgen.nl/vacatures/inkoper

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitbedum.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Bedum en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.