Twee Leden Raad van Toezicht De Harmonie 05-06-2024

  1. Vacatures Bedum
  2. Twee Leden Raad van Toezicht De Harmonie 05-06-2024

Werken in Bedum

 

Introductie vacature 

Op dit moment hebben wij de volgende vacature(s) openstaan:

Vacature Operationeel Manager (fulltime)

Stadsschouwburg De Harmonie zoekt per 1 september 2024 een Operationeel Manager (fulltime)

Over De Harmonie
Stadsschouwburg De Harmonie is een begrip in de provincie Friesland en ver daarbuiten. De schouwburg viert dit jaar haar 150 jarig jubileum. Met drie zalen is De Harmonie een van de vijf grootste theaters van het land, met een heel diverse en afwisselende programmering. Jaarlijks vind je hier rond de 700 voorstellingen en evenementen. Die trekken rond de 200.000 bezoekers.

De Harmonie is zo al 150 jaar relevant. Ook naar de toekomst toe wil De Harmonie actueel blijven. En voor zoveel mogelijk mensen een ontmoetingsplek zijn. Dat doen we vanuit de kernwaarden kwaliteit, actualiteit en toegankelijkheid. We staan in een open verbinding met onze omgeving en reageren alert op nieuwe ontwikkelingen en jagen ze vaak aan. Samen met andere spelers, waaronder de gemeente, willen we de komende jaren zoeken naar nieuwe vormen, verhoudingen en verbindingen. Daarbij willen we professioneel, adequaat, en zakelijk functioneren en streven naar een brede verankering in de maatschappij. In het kader van deze organisatieontwikkeling is de nieuwe functie Operationeel Manager ontstaan.

Als Operationeel Manager vervul je een belangrijke spilfunctie binnen onze organisatie. Je bewaakt de kwaliteit van onze dienstverlening en je bent verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van kwaliteitscontroleprocedures en je monitort de prestaties. Je bent onderdeel van het Managementteam en rapporteert aan de Algemeen Directeur. Je geeft leiding aan de afdelingen Hospitality, Theatertechniek, Onderhoud & Beheer, Productie & Verhuur en het stafbureau Roostering & Ondersteuning (20 fte).
De functie van operationeel manager is veelzijdig. Je weet dynamische, servicegerichte en enthousiaste teams samen te stellen. Daarnaast ben je een ondernemer pur sang en realiseer je activiteiten met een zo goed mogelijk financieel rendement. Je vertaalt strategische doelstellingen naar concrete operationele plannen en processen. Je stelt realistische omzetdoelstellingen vast voor de horeca en de verhuur, rekening houdend met seizoensgebonden trends en evenementenprogramma's. Je bent eindverantwoordelijk voor het beheer en de realisatie van operationele budgetten en grote investering- en onderhoudsprojecten.

Wat ga je doen?

  • je bent eindverantwoordelijk voor de gehele dagelijkse operatie;
  • je draagt zorg voor efficiënte werkprocessen en een heldere overdracht naar de werkvloer; indien nodig implementeer je nieuwe werkprocessen en je zorgt ervoor dat medewerkers hierbij worden betrokken en veranderingen effectief worden doorgevoerd en gerealiseerd;
  • je draagt zorg voor een goede informatievoorziening richting je teamleden en stuurt hen op een mensgerichte manier aan waarbij er tijd en ruimte wordt gecreëerd voor creativiteit, ontwikkeling en innovatie;
  • je begeleidt, enthousiasmeert en draagt zorg voor een evenwichtige afdeling met heldere taken en verantwoordelijkheden;
  • je bent binnen de strategische kaders verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van operationeel beleid om de efficiëntie, effectiviteit en kwaliteit van onze activiteiten te waarborgen en daar waar nodig te verbeteren;
  • je zorgt ervoor dat de operationele activiteiten binnen de gestelde budgetten blijven;
  • je analyseert de markt om passende prijsstrategieën te ontwikkelen die zowel de omzet als de winstgevendheid van de horeca en verhuringen maximaliseren;
  • je vervangt de Algemeen Directeur bij diens afwezigheid.

Wat breng je mee?

  • je hebt HBO/WO werk- en denkniveau;
  • je hebt meerdere jaren operationeel leidinggevende ervaring in een vergelijkbare functie/omgeving;
  • je hebt kennis van de culturele sector;
  • je hebt affiniteit met financiën en cijfermatig werken;
  • je bent communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk) en beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed;
  • je bent sociaalvaardig en je hebt een natuurlijk leiderschap en kunt goed samenwerken met anderen;
  • je bent organisatorisch sterk onderlegd en beheerst complexe logistieke processen;
  • je bent besluitvaardig en hebt het vermogen om snel te reageren op veranderende omstandigheden;
  • je blijft effectief functioneren onder tijdsdruk en kunt prioriteiten aanbrengen;
  • je bent creatief en flexibel.

Wat bieden wij?
Een prachtige functie in één van de mooiste en grotere theaters van het land, met fijne en betrokken collega's.
De werkomgeving biedt variatie & uitdaging.
De Harmonie hanteert de CAO Nederlandse Podia 2024 - 2025. Deze functie is conform CAO ingeschaald in schaal 9.

Stadsschouwburg De Harmonie voert een personeelsbeleid waarin diversiteit en inclusie een speerpunt is. Onze deuren en vacatures staan nadrukkelijk open voor iedereen.


Wil je graag eerst nog wat meer weten over de vacature, bel dan met () op .

Vacature: twee leden Raad van Toezicht

Wij zijn op zoek naar twee leden Raad van Toezicht. Als lid van de Raad van Toezicht krijg je de kans om een bijdrage te leveren aan de toekomst van De Harmonie.

De Harmonie
In 2024 viert De Harmonie haar 150ste verjaardag wat te zien is in bijzondere programmering en verbinding met de samenleving over de volle breedte. De schouwburg biedt een breed scala aan voorstellingen, van intieme pareltjes tot grootschalige producties, met als doel om een toegankelijke , verbindende en duurzame plek te zijn voor iedereen. Tevens biedt De Harmonie in haar theatercafé een heerlijk menu met onder meer biologische en lokale producten. Eerlijkheid, duurzaamheid en vrijheid zijn de kernwaarden die door ruim 45 medewerkers en een grote groep aan freelancers en vrijwilligers dagelijks gekoesterd worden. Sinds 2016 is de schouwburg een trotse drager van het Gouden Green Key certificaat.

De missie van De Harmonie is zoveel mogelijk mensen in aanraking te brengen met kunst en cultuur, om de samenleving te verbinden en te verrijken. Naast haar artistieke programmering speelt De Harmonie ook een actieve rol in de gemeenschap. De schouwburg werkt aan een diverse programmering en volgt de Fair Practice Code, Governance Code Cultuur en Code Diversiteit & Inclusie.

Om klaar te zijn voor de toekomst, vernieuwt De Harmonie het gebouw. De Harmonie onderzoekt samen met de gemeente Leeuwarden hoe, wanneer en onder welke voorwaarden verzelfstandiging kan plaatsvinden.


Stadsschouwburg De Harmonie

Ruiterskwartier 4
8911 BP Leeuwarden
Postadres
Postbus 323
8901 BC Leeuwarden

Bank: NL46 RABO

Copyright © 2024 Stadsschouwburg De Harmonie

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelCommercieel Manager
Indicatie salaris (min – max]onbekend – onbekend
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)1 – 40
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVrijwilliger
BrancheKunst/Cultuur/Entertainment
LocatieGroningen, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://harmonie.nl/werken-bij-de-harmonie

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitbedum.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Bedum en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.